fredag 21. juni 2013

Ikke akkurat bestemors pute

Forrige uke var vi på Vestlandet, og hva var vel mer naturlig da enn å dra på shopping i Bergen? 


Kjøpte denne naturhvite puta på Inside Design. Førpris: 680,- Jeg betalte 50,- Det må vel være et kupp? 


Jeg hadde nok aldri kjøpt den til over seks hundre kroner, men den gjorde seg sammen med de andre lyse putene i sofaen. 


 Men så kommer vi til den skikkelig spektakulære puta (den som overskriften handler om)... 
Hvorfor jeg kjøpte den?
På grunn av:


materialet 
fargen 
kontrasten
kombinasjonen
prisen


For å si noe om materialet først: En skulle jo minst tro det var ordentlig ull fra villsau og Asias beste silke når en hører prisen. Men neida, her er det grå "teddyfôr" og tykt, gult "regnjakkemateriale".

 

Så var det fargen. Den koksgrå smelter jo inn i ethvert hjem, men gult? (Stilig i veldig små mengder...)


Kontrasten: Mykt møter hard. 


Kombinasjon av ulike materiell, farger og tekstur er alltid spennende. En meget spesiell, uventet og vellykket variant i denne puta. 


Førpris: 950 kroner. Hva jeg betalte? 50...
Jeg hadde nok ikke betalt nesten tusen kroner for denne puta, selv om jeg syns den er kjempestilig. Til det var jeg for utrygg på om den kom til å passe inn hos oss. Men for en femtilapp kunne jeg alltids ta en sjanse. 


-Dronning Fjellrose-