tirsdag 2. oktober 2012

Garn fra Tyrkia til min nye Skappelgenser

I dag fikk jeg masse nytt garn levert på døra. Jeg var ikke hjemme da budet ringte for å avtale levering, så da kom han likesågodt på barnehagen min. Snakk om service!

 
På fredag bestillte jeg garn fra Lux Yarn. Alt garnet blir produsert og sendt fra Tyrkia, så jeg må si det er rask levering! Bestilling på fredag, og garnet er her på tirsdag.
 
Det kommer vel ikke som noen stor overraskelse at det er en Skappelgenser jeg skal strikke. Jeg holder på med en til Prinsesse-Vil-Ikke nå, har bare armene igjen. Garnet til hennes genser kjøpte jeg på en garnbutikk her på Levanger, og betalte 368 kroner for 10 nøster, og da var visst noe av garnet på salg. De 16 nøstene jeg fikk i dag, betalte jeg 265 kroner for. Så det er endel å spare. Har hørt at garn til en Skappelgenser i voksenstørrelse fort kommer opp i 900 kroner. Så jeg er meget fornøyd med dagens kjøp:)  
 
Briz Alpaca Green Melange  er en garnblanding av: 20 % Alpaca, 40 % Merinoull, 10 % Mohair og 30 % Akryl.
 
 
Merino Gold Green  er en blanding av 60 % Merinoull og 40 % Akryl.
 
Gleder meg til å begynne å strikke på den:)
Men først må jeg gjøre ferdig den jeg holder på med!