lørdag 14. april 2012

Egenkomponerte puter med Setesdalsinspirert mønster

I påska tok jeg fram tykt garn og strikkepinner nr. 8.
Resultatet ble disse putene med Setesdalsinspirert mønster.
I går ga jeg begge i bursdagsgave til ei god venninne,
men før jeg ga dem bort måtte jeg forevige dem i sofaen min.

 Konklusjonen ble at jeg må strikke to til meg selv også:)






Jeg liker å strikke, helst når jeg har lengre friperioder som påske og jul. Best liker jeg å strikke og komponere mønster selv.

Disse putene er strikket med Hobbygarn (for den kreative) fra Nille, 100 % ren ny ull. Hvert nøste koster 16,90. På den største puta la jeg opp 96 masker på en rundpinne, for da gikk mønsteret opp, og den ble akkurat passe stor med en 40x40 cm. dunpute inni.

Nå holder jeg på å strikke et pledd, grått det også. Når jeg er ferdig med det blir det flere puter.

Men før jeg begynner med det er det rydding til den store gullmedaljen. "One thing leads to another" uttrykte mannen min tidligere i dag. Vi var i Trondheim i går og kjøpte nye krus fra Marimekko, og dermed måtte jeg ta ut alt av skapene, vaske, rydde og sette bort en hel del, ellers hadde det ikke blitt plass til krusene.

Min bedre halvdel holder på å lage ei hylle for å ha over kjøleskapene. Gleder meg til å se det ferdig:)

Ute er det nydelig solskinn, så vi skulle nok heller ha gått oss en lang tur, men det er godt å få litt orden i huset også.

 
Fin lørdag til alle sammen:)