fredag 10. februar 2012

Tanzaniaprosjektets venner

For en tid tilbake kom det en hyggelig nabo innom for å selge lodd til "Tanzaniaprosjektets venner". Sammen med loddene fikk jeg informasjon om prosjektet, og kjente at dette var noe jeg ville engasjere meg i. Det første jeg gjorde var å samle sammen gamle sommerklær og fotballutstyr fra englebarna, og sendte med henne da hun reiste til Tanzania. I brosjyren fikk jeg se at vi kunne hjelpe et barn i Tanzania med skolepenger i et helt år, bare ved å gi tre hundre kroner. Tenk det, for tre hundre kroner kan et barn gå på skole, og hva får vi for den samme summen her hjemme? Da bestemte jeg meg for å la englebarna bidra med skolepenger til hvert sitt barn.

I dag kom den hyggelige naboen innom oss, og hun hadde med seg denne gaven fra Tanzania, til barna, som takk for at de har blitt faddere. Det er sånne ting som virkelig betyr noe i hverdagen, å kunne hjelpe noen, og som det varmer å få en sånn fin skulptur som takk:)
Jeg oppfordrer herved alle som er innom bloggen min til å kikke innom Tanzaniaprosjektets venner, http://tanzania.utkast.net/ kanskje er det flere som har lyst til å hjelpe et barn med skolegang.



Ha en fin fredagskveld, her skal kvelden tilbringes med "Knerten i knipe"