onsdag 25. januar 2012

Inspirert av Finn Schjøll

Da jeg var på Husfliden for vel og lenge siden hadde de ei pute utstillt som jeg forelsket meg hodestups i. Ja ei pute, jeg kan jo aldri få nok.
Beklageligvis så var puta bare til utstilling, så ville man ha ei sånn pute, måtte man kjøpe garn og oppskrift. Oppskrifta kommer fra boka "Flora" av Finn Schjøll, ei fantastisk og inspirerende bok som jeg skal vise dere.




I dette nettet i gangen, henger strikketøyet mitt, klar til å bli tatt med bort dersom jeg skal på besøk hos noen. Det blir ikke strikket så mye ellers.

 

Her er det ferdige resultatet, sånn som jeg håper at også min pute skal bli når den engang blir ferdig. Den er nydelig i både brun og lilla, jeg bruker naturhvit.



Når puta er ferdig strikka og tova, skal jeg strikke og tove og klippe ut en øyenstikker (eller flere) og et bregneblad, som jeg skal sy på puta.




 Det er masse flotte bilder og idéer i boka til Finn Schjøll, her er et utvalg. Nyt!