fredag 23. desember 2011

Kvelden før kvelden

Det er kvelden før kvelden, og jeg har fått gjort stort sett alt som stod på "to do" lista mi for denne dagen.
Nå er alle julegavene på plass dit de hører hjemme, disse var de siste som skulle til venner i nabolaget.






Jeg har ikke baka noe særlig til jul. Det gjør jeg imidlertid sjelden, da jeg ikke synes det er noe artig. Men i dag har jeg da fått laget noe spiselig på kjøkkenet. Dette er marinert ost laget av olivenolje, balsamikoeddik, krydder, paprika og hvit geitost og fetaost.
Jeg aner ikke om smaken blir god, det gjenstår å høre med de som fikk det som en liten julehilsen.






Jeg fikk laget en skål med sjokoladepålegg også, det er vel mest for oss voksne som har lyst på noe søtt, for den er laget av mørk sjokolade.


Knekkebrødene kom i boks.


Og dette er glutenfrie polarbrød, kjempegode!



Det ble tre sorter i år, to av dem laget av Prinsesse Vil Ikke; kransekaker og pepperkaker (ferdigkjøpt deig vel og merke). Den siste sorten har jeg laget; pepper-cookies (ferdigkjøpt pepperkakedeig med rosiner, mandler og nøtter)



I dag fikk jeg sjokolade i posten fra firmaet til mannen min, julehilsen til en gressenke.



Juletreet vårt har stått siden 15, desember, og det ryyyyr!!! Nå har kulene begynt å falle av treet...



Det er ikke sånn at jeg nødvendigvis forbinder jul med rødt. Det er så mye annet jeg forbinder med jul, som masse lys, engler, hjerter, stjerner og vakker musikk. Men jeg HAR faktisk noe rødt da, her er røde karameller i rød juleskål.



Rødt duftelys.



Røde pakker (med grønne barnåler på)



Rød julete. Värm ett fruset Hjärta



Rødt honninglys med røde hjerter som Prinsesse Vil Ikke har laget på juleverksted og røde julehjerter laget av min venninne Siv.