søndag 27. november 2011

Advent

1. søndag i advent


Så ble det 1. søndag i advent, og vinduet på spisestua måtte pyntes til jul.



I helga var jeg og min mann på "kjærestetur" til hovedstaden. Der falt jeg pladask for dette lyshuset, Urbania fra Kähler. Designet av Bache & Bendix Becker. http://www.kahlerdesign.com/da/shop Klikk deg inn på denne sida, her er det mye fint å ønske seg til jul.
Jeg fant også en telysestake som jeg bare måtte kjøpe, på den står det "twinkle twinkle little star". Begge lysestakene fant jeg på en butikk i Oslo som heter Backe i Grensen. http://www.backeigrensen.no/ Ta en titt her, masse fint!









Så tenner vi et lys i dag, vi tenner det for glede, det står og skinner for seg selv og oss som er til stede.
Så tenner vi et lys i dag, vi tenner det for glede.

Prinsesse-Vil-Ikke fikk æren av å tenne det første lyset i lysestaken, som jeg i anledning advent har gjort om til en 4-armet lysestake. Det er opprinnelig 2 sett med LightArch lysestaker av Knud Holscher som jeg har satt sammen. Når jeg tar bort to av "armene" blir det en flott advents-stake.



Denne 7-armede lysestaken kjøpte jeg på Skeidar for 6 år siden, og synes den stadig er like fin.



Her har jeg gjort om det runde vinduet mitt til å bli et ordentlig advents-vindu. Jeg har satt en 7-armet lysestake her også, det har jeg aldri gjort før, men det ble faktisk veldig fint. Når det ikke er advent og jul henger det glass-fisker i vinduet, disse er nå erstattet med engler, stjerner og istapper i glass og sølv.



Lilla adventsstjerne fra Åhlens.

Glasskulene med engel inni kjøpte jeg på Husfliden i fjor. Barna er veldig facinerte av dem og lurer på hvordan engelen har kommet seg inni glasskula, og det er jo noe å spekulere på.