torsdag 19. januar 2012

Hvitt og natur (med litt fargeklatter innimellom)

Sengeteppet fra Rice som jeg kjøpte til Prinsesse-Vil-Ikke ble ikke brukt i hennes egen seng, så jeg danderte det i skuvsenga istedet. Her kom det veldig til sin rett synes jeg.




 
Detalj fra sengeteppet.



Da jeg tegnet utbygget på huset vårt, var jeg fast bestemt på å ha et rundt vindu, koste hva det koste ville. Når jeg tenker tilbake så kanskje jeg var inspirert av "Lekestue" som var alles favoritt barne-TV på 80-tallet :) Jeg elsker vinduer i forskjellige størrelser og fasonger. Har mange små og veldig mange store...



Jeg har alltid likt elefanter. Min første elefant fikk jeg av mormor da jeg var lita, den står i denne hylla, som egentlig er en gammel skuff, kjøpt på "svartemarkedet" i Nederland.



Jeg kjøper en ny liten elefant hver gang vi er på utenlandsferie.



Pappa er en skikkelig "tusenkunstner", han kan alt, disse elefantene har han laget i sin ungdom, er de ikke skjønne?



I morgen skal vi på en shoppingrunde i Trondheim. Vi skal innom IKEA for å kjøpe rammer til ny kunst som vi har fått, og så skal vi innom LIVING, lurer på hva jeg finner der, gleder meg!