torsdag 15. desember 2011

Jul, jul, strålande jul

Mannen min reiser til Nordsjøen i jula, så defor skal vi feire litt jul i morgen kveld. Vi skal spise ribbe, og englebarna skal få åpne pakken fra oss.  
I dag har Prinsesse Vil Ikke og pappan hentet juletre.



Utgangspunktet var vel ikke all verden, men høyden og vidden var perfekt, og det var egentlig det viktigste. Jeg ville ha et lavt juletre i år, og det er vel halvannen meter høyt tror jeg.
Her står treet oppi en juletrefot fra Bodum, men den skal videre oppi "aviskurva" mi som er laget av resirkulerte bildekk.



Julepynten min har jeg samlet på gjennom mange år. Noen kuler er arv fra mormoren min og noen hadde vi på treet da jeg var lita. Noe har vi kjøpt på en av reisene våre til Nederland, noe har jeg kjøpt billig på januarsalget og mye har jeg fått i gave.






Da jeg hadde hengt på ti av mine fineste glasskuler, veltet treet...Bare fire av kulene gikk istykker, og det var jo bra. Men den ene var kjempegammel og arvegods fra mormoren min...



Ferdig pynta juletre.









Pakker til englebarna.
Bak pakkene har den resirkulerte "aviskurva" mi fått oppgaven som juletrekrukke.









Øverst i treet henger et hjerte




Resultatet ble meget bra syns jeg, og med nøtter og lys på bordet, kan morgendagen bare komme.

God Jul!