onsdag 2. november 2011

Biblioteket mitt







"Å omgi seg med vakre ting handler ikke bare om forfengelighet. Det kan like mye være et forsøk på å skape harmoni i tilværelsen, sjelens feng-shui, å finne roen i skjønnheten."

Lucifers evangelium av Tom Egeland.

Dette sitatet traff meg rett i hjertet. Det var jo som om det var meg forfatteren siterte...



I motsetning til min venninne, tørr jeg høre på lydbøker. Min venninne har hørt EN lydbok i sitt 39-årige liv, og da satt hun samtidig med den ordentlige boka foran seg, i frykt for at oppleseren hadde hoppet over noe viktig;) Jeg stoler derimot på oppleserne av lydbøker, og synes lydbøker er en genial oppfinnelse, spesiellt når jeg kjører bil. I helga har jeg tilbragt 10 timer bak rattet, og fikk hørt masse på digi-boka mi mens ungene satt i baksetet og så film og hørte på musikk.
Jeg er ikke ferdig med boka ennå, men satser på å bli ferdig med den snart. Det geniale med digi-bøker, er at jeg kan gjøre andre ting samtidig som jeg "leser", jeg kan gjøre husarbeid, gå tur eller kjøre bil.
Digi-bøker er genialt!



 Her er en av yndlingsforfatterne mine, Cecilia Samartin. Jeg møtte henne i Trondheim forrige fredag, jeg snakket med henne og fikk en svært så koselig melding i den siste boka hennes "La Peregrina". Jeg har ikke lest boka ennå, men jeg gleder meg veldig til å lese den:)






Denne boka er et absolutt "must" i ethvert barnebibliotek! Den finnes i ulike varianter, den beste varianten er en liten hendig bok i papp, som er solid for små barnehender og tenner :)