søndag 25. november 2012

Eames på plass i stua

Tidligere i år fortalte jeg om at vi hadde kjøpt oss ny spisestue fra Living. Desverre var ikke stolene i så bra kvalitet, så de har vi nå fått levert tilbake og fått refundert pengene. Så i går dro vi til Interia Livsstilshus og investerte i nye stoler. Denne gangen valgte vi den tidløse klassikeren fra Vitra: Eames Plastic Arm Chair DAR. Vi var egentlig ute etter Eames uten armlener, men da vi prøvesatt både uten og med, var vi ikke i tvil hvem som fikk favorittstempelet.


Vi diskuterte også farge fram og tilbake. Ekspeditøren tok heisen opp og ned og fant fram ulike varianter som vi ønsket å se. Jeg forelsket meg i en nydelig gråfarge (mauve grey), mannen min holdt en knapp på hvit. Vi bestemte oss til slutt for å gå for det enkleste, og det var hvit.
 
(men denne ER lekker, er dere ikke enige?)
 
 Hvordan de forrige stolene så ut kan dere se i dette blogginnegget fra i sommer.
De var kjempefine de også, og ikke minst var de veldig gode å sitte på. Men når de ikke svarer til forventningene hva kvalitet angår, er jeg veldig fornøyd med å ha fått byttet dem.
 
 
Har så smått begynt å pynte litt til advent. Men ser at jeg må ta vekk "ladybird-candelholder-ene", de passet ikke helt inn sammen med svibler og reinsdyr;)


Jeg elsker lyshuset mitt Kähler fra Urbania som jeg kjøpte da vi var på kjærestetur i Oslo i fjor før jul. Det var faktisk "kjærlighet ved føste blikk", og en sånn "bare-MÅ-ha-ting".
Jeg tror faktisk jeg ønsker meg flere av disse husene, ikke det helt siste som har kommet, men de to andre.


I dag har vi prøvesmakt på ribba, det er jo bare en måned igjen til jul nå. Så med ribbelukt, julemusikk og tente lys, så er det julestemning i heimen.
Søndagen nytes:)