onsdag 7. desember 2011

Gled dere over livet

 Jeg synes det er så hyggelig å kunne ha det ryddig og koselig i gangen min. Når det kommer gjester er jo gangen det første som møter dem. Desverre er det ikke alltid like ryddig her, men når jeg klarer å holde det i orden, med hjelp fra mann og barn, er jeg veldig fornøyd.



Oppå en høy kommode fra IKEA står to lyshus, en svibelvase og et bilde som jeg har fått i julegave fra ei venninne. Over henger to hjerter.








Noe av det jeg setter aller mest pris på, er når jeg får hjemmelagde gaver. Da vet jeg at den som har laget gaven har tenkt på meg mens den ble laget, og jeg vet den er laget med kjærlighet. Dette bildet har min venninne Siv laget til meg, et nydelig dikt av Marie Curie.


Dere må glede dere
over livet hver eneste dag
Ikke vent til det
hører fortiden til
med å oppdage
at det var en god tid!
Ikke sett deres lit til
kommende dagers lykke
Jo eldre man blir
jo mer føler man at det å
nyte øyeblikket
er en nådetilstand
en gyllen gave

Marie Curie